Dagen med julbak och mycket känslor .

Dagen har varit jätte lång, dags att sumera . Det började med att vi jag , jessica och karro (Edvig var också med! hade planerat julbak ! Jag åkte till lindomes ica för att köpa lite ingridienser till våra bak ! Först vred vi upp julmusiken och tände lite ljus så att vi kom i stämmning ! : ) Sen blev det full rulle .. Pepparkakor , Lussebullar , Marsepangubbar av alla de olika slag, Maschmellows choklas och till sist glasyrgrejs. Pepparkakorna, lussebullarna med saffran och våra underbart fina masepan gubbar, till exempel : Ros, Hamburgare, mask , snögubbe, tomte, kringla , "ängel" ;) , Jesubarnet i krubban.. haha, det var nog den bästa ; ) förutom edvigs lilla snopp då ;D haha . Dom tre baken blev perfekta.. Sen när vi närmade oss nyheterna , som vi aldrig gjrot innan , blev dom dock inte så goda ;) Meen som sagt, vi hade roligt och det var mkt prat och bak . Bilder kommer på vår fantastiska dag !

Sen begav jag mig hemåt , satte på julmusiken här med och började slå in massa julklappar . Har dock märkt att jag har Mfler än hälften kvar att köpa ! :O PANIK !! + att jag måste köpa present till malin också, som för övrigt fyllr 19 imorgon !! GRATTIS <3en den köper jag imrogon efter jobbet.  Sen blev det en ledsam o känslomässig kväll .. Otroligt jobbigt här hemma .. dom bråkade , jag var tvungen att höra på , tycker synd om dem båda.. mamma mår skit dåligt (Psykiskt) , men förstår det inte , vill inte ha hjälp .. alla gråter o så fortstätter det så.. hela tiden :/ orkar inte med mera, men vet inte vad jag ska göra.. :'(

När jag hade sprunigt in på mitt rum , såg jag att jag hade missat samtal  från familjen Bloom på mobilen . Tog upp hemtelefonen och ringde på direkten, kände att det kunde få mig på bättre humör ! Pontus svarade, det var han som ringt till och med . Han berättade om hur allting gått med sitt lilla "brott" han gjort, äntligen har han fått reda på vad som skulle hända . Skööönt, riktigt glad för din skull att det inte blev nästan någonting . så underbart härligt att höra. Var rädd för det värsta.. Sen pratadfe vi om alllt möjligt, saknar dig juh , saknar dina galenheter o ditt godisätande ;)
Sen pratade jag med lilla Linnea i telefon, oh, hon berättade att hon gråtit flera kvällar för hon saknar mig så .. Hon är så jävla söt så jag hlöl på o börja gråta.. värdlens underbaraste lillasyster.  Försökte klura ut vad hon önskade sig i julklapp.. så nu har jag väl fått lite tips iaf ;) hihi .. Sen skickade hon över luren till Anna .. Oh, allså, när jag pratar med dig släpper allting .. tårarna bara flödade ... DEt är så underbart att det finns människor som är så snälla som du är . Saknar att kunna prata med dig varjedag om allting . Saker jag aldirg ktunnat prata med min mamma om . Extra mamma, det är ett dumt ord , men det är så jag känner . Därför är det nog dig jag saknar nästan mest .. Du har alltid så bra saker att säga på alla problem, du vet exakt hur allting känns och försår mig verkligen . pratade om canser också, hur man skall hantera det som vän eller släkting . Det är så svårt . jag vet verklgie nitne vad jag ska göra.. finns typ inget, mer än att stötta, prata och älska <3 Din syster dog så vem är det inte bättre att prata med än dig om såfanna här saker.
Alltså, det går inte att förklara så mycket jag tycker om den familjen. Därför är det synd på ett sätt att det är slut mellan mig o niklas , träffar dom inte lika ofta.. :( Men samtidigt är jag så JÄVLA GLAD  att jag håller kontakten med dom. För dom lyser verkligen upp min tillvaro . Finnns inte några bättre människor än dom tror jag faktikst. Det är inte varje person som håller kontakten med ens ex familj, och det är jag skit glad över att jag får göra. Ska hem på mellandags fika till dom också  ! Ska bli jätte kul att få träffa dom, men samtidigt lite nervöst.. man vet ju aldrig hur man reagerar när man kommer hem till sitt ex lixom . UCH. det låter sjukt konstigt att säga ex, så töntigt.. men det är ju det nu ;) haha. .

Blev sen till träningen bara för jag pratade så länge i telefon med dom . Det är sjukt härligt att kunna prata med verkligen hela familjen i tele och att alla vill det. I´m so happy. Träningen gick faktiskt väldigt bra, roligt träning som gick sjukt fort.
Nu måste jag sova, börjar 5,30 imorgon :O SKA ÖPPNA HELT SJÄLV FÖRSTA GÅNGEN !! är nervös .. men det kommer gå lysande hoppas jag ! :)

Efter jobbet, slutar kl 2 ,så bär det av till banken ,ska sätta in våra pengar som kom tillbaka från min och moas resa .. Sen ska jag till kungsmässan, köpa liten present till fotbollen och till konståkningen, köpa present och julklapp till malin, lämna in massa digitalbilder som ska framkallas och även köpa lite scrapbooking grejor .. bara lite, är roligt att ha till mitt lilla album ;) På kvällen imorgon är det "julkul" med fotbollen. Glögg, julklappslek och massa annat ! Det kan bara bli en bra dag helt enkelt, en lugn skön dag med mycket kul att göra.

Bara 7 dagar kvar till jul nu !! :D Det är helt sjukt , tiden rinner bara iväg.
På söndag kommer daniel och thomas hem. Längatar <3
Saknar er så himla mycket.

Godnatt.

Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0