Midsommar!

Det har vart en jävla massa tjöt om midsommar och nu orkar jag helt enkelt inte. Skulle kanske vart med karro och ett gäng och grillat och så  , men så ville verkligen karro upp till edvig, som jag förstår när vi ändå inte hade saker och ting så planerat, så då "sket" sig det. Då började jag och sofia prata om att åka till torslanda och vara med några killkompisar, norre mf.  för att grilla och sen festa på kvällen. Men idag när jag vaknade upp så är jag såååå OPEPP på det så det inte är sant . Jag vill inte festa hela tiden, jag tröttnar verkligen på det.. Det är samma på alla "stora dagar" som midsommar, valborg, halooween, nyår mm . Alltid lika överskattat. jag tycker det mysigaste är att sitta ett gäng och , chilla med grill och en cider i handen . Det är det jag gillar bäst.

Jag bestämde mig iaf för att skita i torslanda också.  jag skulle nog inte ha kul, för jag är inte sugen på att festa.. så jag skall åka ner till vår sommarstuga i vallda, där mamma, pappa, faster, patrik, malin, farmor och farfar mm. spenderar midsommar! kommer bli supermysigt tror jag :) lugn och skönt ! Eftersom jag jobbar till kl 18.00 imorgon också blir allting så tajt med att skynda sig och sånt + att jag jobbar kl 4 dagen därpå .

Jag har ändå aldrig firat midsommar med att festa. När man var mindre var det ju så mysigt att dansa runt stången,  fiskedamm, leka lekar, äta jordgubbar mm . men de senaste 4 har åren har jag spenderat i en bil med husvagn påväg ner till kroatien där vi stannat på en rastplats för att käka lite potatis, sill och jordgubbar och förra året när jag var hemma var vi i Niklas sommarstuga med hans släkt . Det är sånt som är så mysigt tycker jag . Bara ta det lungt och bara vara

Hoppas ni får en jätte mysig midsommar allihopa.



                               Jag och niklas förra året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0