Helgen som bara sprungit förbi!

I lördags spenderade vi en heldag i Venice Beach. Detta stället är verkligen känt för sina konstiga människor, butiker osv. När vi kom dit var det jätte mysigt och det såg verkligen ut som jag hade tänkt mig!! Det kallas även venice (tror vi) för att det ser ut exakt som i Venedig! :) Massa små kanaler som finns inne bland husen med jätte fina broar osv! :) vi strövade runt lite och sen gick vi ner till den långa strandpromenaden och vandrade runt där i flera timmar, det fanns så mycket att titta på! Vi kollade på alla konstiga människor, alla musikanter, i alla små butiker, på skateboardsuppvisningar, inlinesdans, på alla människor som cyklade och sprang längs stranden!! vi åt även glass och åt äcklig mat på en B-restaurang (man ska bara äta på resturanger med A i fönstret, annars är dmo dåliga och orena! :( Som tur var så har ingen av oss blivit sjuka! :)

Runt sex tiden åkte vi hemåt och stannade till och handlade vi lite!! På kvällen blev det väldigt mycket hit och dit och ringa dom och göra det... tillslut visste vi inte riktigt vad vi skulle göra men till slut åkte jag, jessica, maria och de andra svenska tjejorna till en Fratparty hos en kille på universitet! det var ungefär som en hemmafest med gratis dricka, drickspel osv... Kom hem runt 2 tiden och då satt karro, oskar o jocke och pratade i vår lägnehet, så jag joinade dom och kom i säng runt 3 tiden!

I söndags var det äntligen dags för suuuurfing!! Vi var på stranden vid 11 tiden, fick surfbräda och våtdräkt och fick sen lite strandträning om hur vi skulle komma upp på brädan osv. Efter en stund vågade vi oss ut i vattnet!! och FAAAAAAN Vad skoj det var. Det var en av de roligaste sakerna jag gjort här i usa!! Jag älskade det verkligen!! Jag kom upp på brädan nästan varenda gång och det var inte så svårt som jag trodde faktiskt!! Gick gätte bra! Förhoppningsvis kommer vi att få ta en surflektion till och om vi är en grupp får vi ett bra pris, det är det lätt värt!! På kvällen firade vi jessicas födelsedag med middag på The Cheesekace factory! Mums vad gott det var och efter det blev det jazuccin en stund!!

förlåt för den fruktansvärt dåliga uppdateringen, men vi har sååå mycket att göra just nu och är aldrig hemma. Jag håller på att dö av trött för vi är inte stilla en sekund och sover knappt någonting för vi inte hinner. Är hemma runt 10-11 varje kväll och går upp vid 7 varje morgon... så jaa, så är det, sova kan man göra när man kommer hem! så ursäkta för den dåliga uppdaten, men det blir så och vi försöker verkligen leva livet just nu!!! :)

              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0