Kändisjakt i Beverly Hills!

Igår hade vi en riktigt trevlig kväll! vi satt hemma hos oss ett helt gäng svenskar och åt mat, drack lite drinkar och bara pratade och hade det jätte trevligt hela kvällen! Jag hade tyvärr jätte ont i huvudet hela kvällen så jag låg på rummet en bra stund och vilade mig och kände mig inte alls så pigg, men så är det ibland. Vid 2 tiden gick alla hem och vi gjorde några tortillabröd med salsasås och ost till nattamat!

Idag vaknade vi upp och var fit for fight för vår kändisjakt i Beverly Hills! Vi kom iväg runt 12 tiden och åkte till en sjö som hette Silver Lake. Vi har hört av en av våra lärare att det är jätte mycket kändisar som håller till där med att träna, gå osv. När vi kom dit var det helt dött. Det var som en vandringsled som man gick runt den här sjön som var konstgjord. jätte tråkigt och vi såg inte en enda kändis.. Flera gånger inbillade vi oss att vi hittade någon kändis bara för dom hade solglasögon och full mysdress med luvan uppe! ;)

Efter detta så åkte vi och käkade lunch på Villa Blanca, en jätte fin restaurang i Beverly Hills, tvärgatan till Rodeo Drive! Denna restaurangen såg ut som ett bröllop typ! Det var helt vitt överallt och dom hade massa stora fina växter, blommor och stora vita "skynken", jätte fint! Vi alla åt goda pastor med tomatsås. Det var jätte gott och när jag bara hade lite kvar av min mat så ser jag ett litet hårstå i maten. När servitrisen kommer så säger jag det och han tar min tallrik och går iväg. Sen kommer han och säger något som vi varken hörde eller fattade va han sa.. När vi sedan fick in notan, så var min mat gratis :D haha. Det enda jag behövde betala för var kycklingen och min cola, sooooft!! Så det var ju bra att jag klagade, karros förtjänst att hon sa att jag skulle säga till ! :)

När vi käkat så gick vi och strövade lite på Rodeo Drive och kollade på alla superdyra affärer. Sen så åkte vi till några väldigt fina områden i Beverly Hills och tittade på massa massa gigantiska och jätte fina hus!! Alla hus har ju tyvärr as stora häckar och grindar och staket mm så man ser ju inte så mycket, men det är väl det som är grejen eftersom det åker runt massa turister + starsightsing bussar i dom områderna! Vi lyckades hitta några riktiga slott så att säga och åkte runt i över 1 timma. När vi var på hemväg kom karro på att vi kunde åka förbi L.A. Ink eftersom vi ändå inte hade något att göra och ville detta. Så vi svängde in och man fick tillochmed gå in och titta!! Såg ingen av de "kända" från tv, men dom jobbade nog inte idag. Jag blev lite besviken frö det såg inte alls ut som det gör på tv. Tatueringsstuidon är helt omändrad och man kände inte alls igen sig. men serien är ju några år gamla så att säga... Sen tankade vi lite bensin i vår bil och åkte hem.

Har haft en kanon dag trots att vi inte såg några kändisar som var vårt mål :( Tror inte vi kommer se en enda ... Alla andra träffar på kändisar överallt, men vi har otur! :(

Ikväll vet vi inte riktigt var vi ska göra men det blir en lugn kväll iaf! Imorgon ska vi åka till Six Flags igen och rocka loss i bergochdal banorna, kommer bli grymt kul!! :)

Pusss till er alla gullisar där hemma! ♥

                         


Kommentarer
Namn: carina

Halloj Hjärtat!

Nu har jag läst ikapp mig, har inte hunnit läsa din blogg på ett tag :(

Jag har några små frågor: Hur långa dagar har ni i skolan? Har du lärt dig någon engelska? Hur många gånger har ni skobbat? Jag börjar bli lite orolig ;)

Här hemma är det underbart just nu, riktigt vår kallt på morgonen och solsken och ganska varmt på dagen.I söndags var vi i Vallda, Så underbart linne o shorts och grejade i trädgården! Mmmm!! Imorgon åker vi till Oslo och stannar hos Marcus en natt sedan åker vi till Hemsedal och åker skidor över helgen. Fortsätt med bloggen! Glöm inte att gå till skolan någon gång då o då!!!! Hälsa tjejerna

Puss o Kram

2010-04-13 @ 22:35:27
Namn: Annika

Heej!

Haha, så bra då! vi är lite sega på att uppdatera just nu, men vi har så mycket för oss och har knappt tid!!

Vi går i skolan från 9-12.40 och då har vi 2 lektioner på 90 min vardera. Ja, jag har lärt mig ganska mycket faktiskt, kanske inte så mycket nya ord men jag har verkligen lärt mig att våga prata. Som idag tex, då åt vi på restaurang med 3 tjejor från 3 andra länder, pratade engelska i över 3 timmar! :) så det går kanon faktiskt! Nejdå, vi hoppar bara skolan då vi ska göra stora och roliga grejor! Det är inte helseriöst i skolan så det gör inget om man missar en dag eller två för detta är ju för min egen skull alltihopa! :)



Gud vad härligt det låter, men jag är inte avdunsjuk direkt, vi har det såå bra här!! Living the life;) OH, jag saknar vallda så mycket just nu och alla våra grillkvällar med goda drinkar !! Hoppas ni får det kanon i backarna då och bryt inga ben!! Dom hälsar tillbaka!!



Pusssss

2010-04-14 @ 07:46:54

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0