Måndag tisdag och onsdag!!

Här får ni en liten kort resume vad som har hänt de senaste dagarna för jag orkar  verkligen inte skriva så långt idag. Är så himla trött och vill bara lägga mig och sova och sova tills jag vaknar.. Vi har inte sovit ut ordentligt en enda dag. Uppe med tuppen varje dag, men vi får tänka på att sova kan vi göra när vi kommer hem!!

i måndags så var det skola och vi skrev test igen! jag tror och hoppas att det gick bra och efter skolan åkte vi hem. För mig och jessica blev det Tennis och lite idioten som träning och efter det lagade vi middag (grillat kött och klyftpotatis). Sen var det dags för NBA match, alltså en basketmatch i högsta ligan! Det var mellan LA Clippers och Dallas! Dallas var duktiga men clippers var faktiskt inte så bra :P Matchen spelades i Hollywood i Staples Center. Vi satt väldigt högt upp men vi såg kanon för det!! Popcorn, natchos, godis och cola, yees vi var redo för matchen!! Det var kul att se och jag och karro var inne i matchen nästan hela tiden medans jessica försökte leta kändisar med sin filmkamera! haha, hon filmade in jätte nära och gick rad för rad och letade.. tyvärr hittade vi inga :( Dallas vann matchen överlägset och efter det åkte vi raka vägen hem till sängen!

I tisdags så hade vi lite bättre väder men det blåste så när det inte var i lä så blev det kallt! Efter skolan åkte vi hem och åt och sen begav vi oss till Newport beach som ligger nedanför oss cirka 20 min bort. Vi åkte ut på en liten ö som hette Balboa Island. Det var jätte mysigt där och husen var så gulliga! Där gick vi och strövade en stund och gick även på deras huvudgata där dom hade flera söta och mysiga affärer!! vid 5 tiden åkte vi och mötte våra klasskamrater för Tacco Thuesday! Vi gick till en restaurang för att äta tacos för bara 5 dollar, buffe, men för att komma in var man tvungen att ha id kort med sig och karro hade bara med sig en liten annan plånbok med bara pengar, så vi kom inte in!! Lite irriterade så gick vi vidare till ett annat ställe som också hade det och det var mycket godare där faktiskt!! Vi satt där i över 3 timmar och pratade om allt möjligt och åt gott! Tjejorna vi var med är från Korea, Kina och Kazakstan och dom är jätte gooa! På hemvägen stannade vi hos joakim och han hjälpte oss att beställa och skriva ut biljetter till Torsdagens bravader. Utgång på G!!

Idag så har vi as usual vart i skolan och haft otroligt tråkigt. Första lektionen är alltid as tråkig med massa grammatik medans den andra lektionen är mycket roligare för där blandar vi boken, lekar och prat! Direkt efter skolan svängde vi in på en McDonalds och Subway där vi slängde i oss lite mat och sen åkte vi till Beverly Center! Ett jätte stort shoppingcenter som har allt från H&M, Forever21 till Gucci, Bulberry, Lacoste mm. Jessica shoppade mest igen, sen karro och sist lilla jag ... Saker som jag vill ha finns inte :( Ville köpt en bikini idag från Victoria Secret som jag hittat, men den fanns inte just där, så typiskt och jag hittar inga fina skor, kläder mm :( Har kommti i en liten shoppingsvacka kan man säga ;) haha! 
Vi kom hem vid 9 tiden och då stack jag direkt ner till gymmet och gjorde lite nytta! Det är så svårt att hitta tid för att träna och jag vill inte gå ut o springa när det är mörkt, för det kan finnas massa läskiga personer här och vi är aldrig hemma när det är ljust längre :p Nu sitter vi här och det blir snart sängen igen, klockan är redan 23.00 . Det är redan torsdag imorgon och snart har ännu en vecka gått, dagarna bara springer iväg!!! 

Imorgon kväll blir det "nattklubb" för oss! livemusik är det också, Floridah (vet inte hur det stavas) och Sean Kingston kommer att uppträda om vi fattat det rätt och det ska bli såå coolt!!  Kommer bli en kanonkväll hoppas jag på!!

Saknar er väldigt mycket där hemma men så får jag egentligen inte tänka, för fortare än kvickt så ligger jag på mitt rum igen och är påväg till jobbet.... Booooooring :p

Puss och massa kramar ♥
 
       

här var några bilder från basket och nu kommer lite bilder från Newport Beach!
          

Det var alla bilderna jag orkade lägga upp idag, nu måste jag sova!! kommer mer bilder så småningom! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0