Six Flags och Party!!

I torsdags var en riktigt kanon dag, den var verkligen så jädra rolig hela tiden !!

Idag hade vi bestämt oss för att åka till nöjesfältet Six Flags. Det ligger ca 45 minuter från oss och har sjuuukt många enorma, höga, läskiga och konstiga bergochdal banor och även några andra åkattraktioner, men det är bergochdal banorna som man åker dit för!! vi kom iväg vi halv 10 tiden och var inne vid 11 tiden. Dom som åkte var självklart jag, karro och jessica. Sen åkte även Filippa, Joakim, Oskar och Felix med också!! vi startade med en trä bergochdal bana och gick sen över till dom läskigare... Den första "läskiga" vi började med var en orange som var riktigt hög och hade ett "fall" rätt ner ! Man satt i vanliga vagnar i den och den gick fort och var riktigt rolig! Efter det åkte vi bla. Batman, Colusum, Goliath och sen var det dags för lite lunch! Eftersom det inte finns någonting annat än hamburgare och pommes fick det bli det !! först fick vi stå i typ 20 min kö, för dom var så himla sega så det inte var sant!! sen fick man inte ens sin mat utan fick vänta på den i 30 minuter!! Vilket jävla skitställe rent ut sagt !!! Och inte nog med det så smakade maten skit !! jag har aldrig ätit en så fet hamburgare, det rann fett om den!! UCH :( aja...

Efter detta så fortsatte vi med våra bergochdal banor ! Vi åkte några olika och tiden gick så himla fort och vi hade ju planer för kvällen, så till dom två sista och STÖRSTA och LÄSKIGASTE så sprang vi för att hinna med dom ! I dessa var det självklart lite längre köeer men det gick hyffasat fort ändå! Den ena bergochdal banan hette Tatsu och den hade massa skruvar mm, men inte nog med detta så satt man under den (som i hangover), men när den började åka iväg, ja då lutade dom ner den så att man låg ner med magen mot marken !! :O så jääävla äcklig och man åkte så hela vägen , sjukt läskigt men den var jätte rolig och jätte skön !! Efter denna så gick vi emot döden... X2 hette den största och värsta bergochdal banan. Den var jätte hög, hade massa skruvar och ett "fritt fall" som gick rätt ner och man åkte baklänges!! och inte nog med detta... så låg man ner med ansiktet rätt upp mot himlen.. man satt två och två och jag och filippa åkte denna. Vi är så dumma i huvudet att vi sätter oss längst fram som är värre än de andra platserna!! När vi satt oss och blivit fastkopplade, så ångrar jag mig och tror seriöst att jag ska dö när vi börjar åka !! Jag börjar att skrika redan i den första hööga backen som alltid är i början ni vet!! jag blundade och höll så hårt om handtagen att mina fingrar var vita... men när den väl började åka neråt så var den så grymt rolig!! Man åkte framåt, bakåt , uppåner och hej o hå.... alla håll o kanter helt enkelt !! När vi åkt klart den kunde vi knappt prata för alla var så tagna och jag hade ont i magen för den var så scary!! Måste tillägga att Oskar knappt vågade åka den mesigaste av bergochdal banorna i början och tillochmed han åkte X2, bra jobbat!!

Med detta avslut var det slut på dagen på six Flags. dock kände jag, karro o jess att vi inte hunnit åka alla som vi ville , så vi la till lite pengar och fick ett årskort! Det är inte så dyrt här och vi kommer åka dit minst 2 gånger till, så det lönar sig!! Efter detta drog vi oss hemåt och klarade av köerna väldigt bra tack och lov! vi var väldigt stressade eftersom vi skulle ut på kvällen och vi skulle förfesta med killarna innan ! Kl 20.00 var vi hemma. Vi fräshade upp oss och gick sen över till killarnas lägenhet där vi förfestade och spelade lite kortspel och hade väldigt roligt!!

Efter att ha missat den första taxin för vi hade så kul hemma så gick vi ut och ringde en till, den kom aldrig så vi ringde som galningar och tillslut kom taxin. Vi hoppade in och den körde oss till Long Beach, V20 som stället hette dit vi skulle! När vi kom in var det proppfullt verkligen !! Galet mycket folk . Eftersom vi kom dit så sent var vi bara där inne i ca 50 minuter.. lite tråkigt för tiden gick så hilma fort och vi hade så himla roligt.. så när musiken dog och ljusen tändes så var det inte så mycket att göra utan vi åkte hem och fortsatte med lite efterfest hos Oscar. Dock var alla så trötta så vi deckade allihopa efter en liten stund... jessica vaknade till och vi drog oss hemåt och deckade på direkten !!

Detta var nog den bästa dagen vi haft hittils för det var så himla roligt hela tiden och Six Flags was AWSOME !! :D
Vi ska nog åka dit i denna veckan någon dag tror vi !!

Här kommer massa bilder från dagen!


                        

Hoppas ni ser att vi haft det roligt !! :D  

Puss och Kram från lilla mig!


Kommentarer
Namn: Thomas

Vad avundsjuk jag blir nu! Vill också till sixfalgs :P Kan inte du försöka filma någon rolig bergochdalbana om det går med mobilen eller så? Så får jag se en iaf?



Ska försöka boka skidresa i dag...

2010-04-06 @ 09:18:12
Namn: Annika

Hihi, det borde du bli ;) ja, vi kan ju försöka, men det är så mycket träd ivägen osv så man ser inte så mycket av alla bergochdal banor, men ska försöka !! :)



Okej, blev det frankrike nu då??

2010-04-07 @ 07:36:21

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0