Framtiden..

Är det någon mer än jag som funderar på framtiden nästan varenda dag, hur kommer mitt liv se ut, vart kommer jag bo, vad jobbar jag med, vad ska jag utbilda mig till, när ska jag flytta hemifrån, kommer mina vänner fortfarande känna mig, eller kommer man ha nya? Vadkommerhändaimittliv?

Jag funderar nästan på detta varje dag.. jag gillar mitt liv som det är nu, jobb, pojkvän, kompisar, resa, fotboll. Det är underbart men jag känner att det är något som saknas... Jag vill ha en trygghet i mitt liv. Mest funderar jag över vad jag vill jobba med.. jag vet att det inte är så viktigt just nu och jag har verkligen inte bråttom, men ändå känner jag pressen, speciellt från alla vuxna.. dom e hemska som pressar en och säger att man typ måste plugga annars får man inget bra jobb.. men det kan man visst få, om man är målmedveten och duktig på sin sak . Jag ska börja plugga, men frågan e bara när.. jag vet vad jag vill bli tror jag, men frågan e när jag vill bli det, hur lång tid kommer det ta innan jag når dit jag vill?? jo, en jävla lång tid, för jag kan inte gå och bli projektledare på direkten.. utan det är ju något man måste jobba sig upp till ,flera års arbete. Jag hoppas det är värt det. Jag har iaf tänkt plugga Event/Projekt, tror det kommer passa mig galant, planering, fixning, kundkontakt, lösa problem, allt det som jag vill!!! Att fixa konferenser för företag, bröllop för privatpersoner, mässplatser & montrar mycket annat. Det dåliga är att det är sjukt svårt att få ett jobb inom det.. Vet några som utbildat sig till det, men som inte har fasta anställningar, utan bara "projektanställning" dom jobbar för ett företag med ett visst proejkt, sen har dom ingenting under kanske 3 månader, sen jobbar dom med ett nytt projekt.. sen ingeting osv.. och det är ju inte direkt så jag vill ha det.. Jag vill gå till mitt jobb VARJE dag och älska det , så jag hoppas att jag kan få något på direkten. jag ska kämpa för det !!

Jag ska söka in till några olika KY utbildnignar och även på universitet nu innan vi åker till usa. Sen får jag se om jag ska börja plugga eller åka och sesånga i fjällen. Det är något jag också gärna vill göra. Men eftersom jag är så fruktansvärt kär i min underbara pojkvän så vill man inte helst åka iväg utan honom heller.. Och jag hoppas hoppas att du kommer börja nu på chalmers nästa år och om du inte kommer in där, så drar vi, bara du & jag! hihi... det är nästan så ajg hoppas på att du inte kommer in:P hahaha ... nej nu e jag dum .. Men det e skönt att känna att man har lite planer på vad som kan hända/inte hända för detta året. men förhoppnignsvis kommer båda av oss börja plugga här i göteborg eller i närheten och då blir jag  glaaad!! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0