Idag!

Nu har jag äntligen kommit ikapp med skrivningen.. det kommer säkert att bli såhär ibland bara för man har mycket att göra eller annat .. Vill säga att det har hänt något med min dator ! :( Förut när vi skulle försöka koppla upp på internet så funkade inte min dator, de andras funkade men inte min. Det står att det inte går att ansluta bara. Vi har kollat massa men kan inte hitta något fel. Vi tror att det kanske kan vara att mitt nätverkskort har gått sönder på något konstigt sätt , för vi har ju inte gjort något med datorerna :( Jag hoppas verkligen att detta löser sig, för just nu sitter jag på jessicas dator och det är jobbigt att inte ha sin egen.Varför ska det hända så mycket fel och jobbiga saker.. det gör allting jättejobbigt tycker jag :(

Idag vaknade vi upp vid 9 tiden som vaaanligt ;) och samma runtiner som alltid.. vi gick ner vid halv 11 för att äta brunch, men då öppnade dom inte fören kl 11.00 . Så vi gick upp till oss och åt lite yogurt och macka! Sen tog vi taxi tillbaka till Los Angeles för att hämta våra saker som vi glömde på hotellet för att sen åka tillbaka hit! Det blev en väldigt dyr resa och tråkig, men det är ju sånt som händer.. ca 1000 kronor kostade det :( Taxichaffören släppte oss på Ralph och det blev storshopping där !! vi köpte bla, pasta, ris, såser, juicer, nudlar, flingor, hamburgare, pizzor, disktabletter, sköljmedel, tvättmedel, toapapper mm. När vi är framme i kassan frågor dom jessica (som betalar allt vårt gemensamt) om hon vill ha plastic eller paper bags, hon säger ju självklart papperspåse... men ser helt plötsligt att dom packar i påsar utan handtag.. haha. Han packar ner alla påsar i vår vagn och vi går ut... Frågar oss själva, hur fan ska vi komma hem nu då??? Japp, det är bara att ringa efter en taxi, som vi knappt har nummret till.. Efter lite ringande så kommer en taxi och vi packar in alla våra 6 påsar + fyra stooora vatten !! Det är ju inte så långt till vårt boende så det blev inte många kronor ! När vi kommer fram och har packat ut allt så kan vi absoluuut inte få med allt till vår lägenhet. Då kommer det 4 killar med väldgit bra timning . Dom frågar om vi vill ha hjälp och självklart säger vi ja! dom hjälper oss med allt in i hissen och sen klarade vi oss själva!! :)



Vi packade upp allt och efter lite skypande med älsklingen så gick vi ner till stranden! Det var jätte fint där nere med en stor och ganska lång strand, även med en fin pir. Alla husen är supermysiga och området känns väldigt lungt och fridfullt. Det är hemtrevligt, verkligen!! vi gick sedan genom "centrum" som bestod av en gata med väldigt väldigt många matställen! Där ska vi verkligen äta flera gånger ! Sen gick vi till en mataffär och köpte en sås, för vi behövde en till maten och sen vandrade vi hem !! Jessica försökte fixa min dator , men det går inte och det är så jävla störande så jag börjar gråta snart eller någonting!! Varför ska allt fucka upp sig precis nu?? precis när jag är på andra sidan jorden från alla mina nära och kära ?? OHHHH GAAAAAAW , irriterad !!!
Aja, efter en liten stund lagade vi mat. Kycklingfilé med ris , sås och grönsaker! :) Det blev väldigt gott. Efter diskning och så har vi suttit vid datorerna en stund ! Nu är vi strax klara och ska snart börja se på melodifestivalen på internet! Ska nog äta lite glass till det :)


   

Jag har faktiskt hemlängtan.. tror det är bara för vi inte kommit in i allting ännu . Saknar speciellt min älskling som är i helsingborg ♥, jätte jobbigt är det :( Hoppas det blir bättre snart.. dock är jag väldigt känslig för sånt här så det är klart det är jobbigt. Försöker göra det bästa av situationen :)

Imorgon börjar skolan och det ska bli jättespännande!! Hur ser det ut, hur är provet, är det fler svenskar, hur är de andra studenterna osv..? jag kommer att skriva imorgon förhoppningsvis när vi kommit hem från skolan . Ska prata med min bror och se om han vet vad det är för fel med datorn.

Johan ska även skicka en adapter hit, det behövs verkligen !! :) TACK !!! :)

Hoppas att ni har en trevlig måndag hemma i sverige, här är det ännu kväll och vi ska lägga oss om en stund .
jag älskar dig johan ♥♥


        

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0