Måndagens äventyr är över!

Vi hinner med mycket på dagarna och dom känns väldigt långa, så det är bra! :) Imorse gick vi upp och gjorde oss iordning och sen gick vi ner och åt frukost. Den var verkligen amerikansk eftersom det nästan bara fanns dounuts och andra sötsaker. Dom hade dock mackor , juice och lite mussli.. men det ska nog funka tror jag ! :)
Sen skulle vi gå för att hitta bussen , men vi hade ingen aning vart den gick någonstans ... vi hakade på några killar som vi trodde skulle dit vi skulle och så träffade vi även på en svensk som hjälpte oss !! Här åker man Passport A nästan längst bort i Long Beach där vår byggnad ligger som heter World Trade Center.. tro det eller ej ;)
Våra klassrum ligger på andra vårningen och det är väldigt fint :) vi kom dit och fick börja med introduktionskurs och massa information och så fick vi fylla i papper osv. Sen hade vi ett litet break och sen fick vi skriva ett prov ! Det var hörförståelse, läsförståelse och lite andra frågor.. Det gick helt okej för mig , men det är imorgon (idag för er)vi får reda på hur det gick och vilken klass vi hamnar i! Jag kan bara hoppas att vi alla 3 kommer i samma, men gör vi inte det så gör ju inte det heller så mycket :P
Vi slutade vid 12 tiden och fick en liten rundtur till metron mm. Sen åkte vi hem och vi la oss vid poolen några timmar ! jätte härligt verkligen och jag har till och med bränt mig lite på frambenen. Trodde inte solen var så stark :P Sen så gick vi och köpte med oss subway och tog med det ner till stranden och satt där när solen började gå ner lite grann! Det var jätte jätte mysigt verkligen och sen gick vi på stranden hela vägen hem!
Efter det testade vi på gymmet där jag sprang på löpband, körde armar, rygg o mage! det var verkligen superbra och jätte skönt att ha gymmet bara 2 minuter bort! Tänk om det vore så hemma i sverige, då hade jag ju tränat ihjäl mig ;)
Nu sitter vi här och gör inte så mycket. Blir nog snart läggdags tror jag.. Kanske ser på något tv pogram eller något först!
Gå även in på karros och jessicas blogg: www.amizade.blogg.se Dom har lagt upp jätte mycket mer bilder!!

Puss och massa kramar från lilla mig på andra sidan jorden <3
Utanför skolan och vid busshållplatsen!
I denna byggnaden ligger vår skola och här är även vår "innegård"


Här är utsikten från vår balkong!

Kommentarer
Namn: carina

Hej Annika!

Härligt att läsa din blogg!!

Ni verkar ha det riktigt bra,

Hur har det gått med datorn? Funkar det nu!

Va rädd om dig! Hälsa dom andra

Kram

2010-03-16 @ 09:29:23
Namn: annika

Hejsan! Ja, vi har det verkligen kanon! nu sitter vi i skolan och vantar pa var forsta lektion! :)

Vi vet inte vad som ar fel pa den.. :( men pratade med Thomas och han sa att jag skulle prova att kopa ett nytt narverkskort och se om det fungerade.. sa ska ga och kopa det nagon dag, det ar jatte jobbigt att inte ha en egen dator :P

Det ska jag, dom halsar tillbaka

2010-03-16 @ 16:50:51

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0