Riktig uppdatering!

Nu ska ni få reda på lite mer hur vår resa har varit från vi åkte hemifrån imorse tills vi kom hit idag. Det blev lite hastigt förut eftersom vi var stressade, hungriga och ville kolla hur det såg ut runtomkring.

Igår (torsdag) gick jag upp kvart i 4 svensk tid. Jag gjorde mig iordning, packade det sista och väkte mamma , pappa och johan. Blev lite stressigt och vi kom iväg senare än vad vi skulle, men vi kom fram runt 05.20 på morgonen, så det var ändå bra. Där mötte jag upp tejejorna och vi chekade in med våra elektroniska biljetter och sen blev det till att lämna in bagaget. man fick ha 23 kilo och min vägde 16,5. bra där annika !! Ska ju ha med mig massa massa på vägen hem ! :)

Sen blev det lite jobbigare! det var dags att säga hejdå och utan vilja så började tårarna att rinna. Otroligt jobbigt.. det är ju ändå ett tag vi ska vara borta. Jobbigast var att släppa taget om älsklingen som följde med så långt som det gick.. Men när man väl gått iväg och inte såg dom längre kändes det ganska bra! Vi satte oss på expresso house och åt frukost och sen gick vi till gaten. Första flygningen var till London (heathrow). Den flygningen gick otroligt segt men efter ca 2 timmar var vi framme och gick vidare dit vi skulle åka från london till usa. vi åt en macka på ett ställe och sen gick vi dit. Blev frågade lite små securitasfrågor , men allting gick bra och vi gick på det stora planet. Det blev dock ca 40 minuter sent, så det var jobbigt att bara sitta och vänta på planet...

Sen var det äntligen dags att lyfta mot vårt mål! 11 timmar hade vi framför oss uppe i luften.. uch vad jobbigt. Det var den tråååååkigast och segaste och längsta flygning jag någonsin gjort ! Vi gjrode allt man kunde. Vi löste korsord, läste tidning, spelade kort, lyssnade på musik, försökte sova, såg liet film och sen gjorde vi allt det där 1000 gånger och tiden gick inte framåt !! så frustrerande........ men till slut... efter äcklig mat och lite chips till lunch kom vi fram !!

Det gick otroligt lätt att komma in i USA faktiskt . Först gick man igenom säkerhetskontroller där de tog fingeravtryck, ögonscanning / kort och frågade lite frågor om vad vi skulle göra, hur länge, vilka jag skulle åka med mm . Sen gick vi vidare och hämtade vårt bagage och sen ännu en säkerhetskontroll innan vi var inne i själva usa . Där frågade dom hur mycket pengar vi hade och det  blev lite fel när karro var framme, men löste sig bra ändå . Ingen fara där inte ..

Vi fick direkt transfer från flygplatsen till hotellet. Det tog bara 5 minuter, så det var skönt! vi bor på ett jätte fint hotell som heter Hacienda Hotell. Runt omkring finns över 10 mat och frukostställen, stor mataffär och massa mer. Vårt rum e fint och vi har balkong. Jag sover i en egen 120 säng medans karro och jess delar, gött för mig inatt ;)

När vi kom hit så duschade vi, pratade lite på skype med älsklingen och sen gick vi ut och kollade läget. Var dock inte så mycket att kolla eftersom det började bli mörkt och vi visste inte vart vi skulle gå... så vi satte oss på ett restaurang där vi käkade buffe. Dom ade allt från tacos, meatballs, sallader, pasta, frukt och glass till efträtt och gigantisk cola fick vi också !! jätte billigt. Det kostade oss under 100 lappen.

Där satt vi i över 2 timmar och pratade och sådant. Hade vi gått till hotellet tididgare hade nog alla 3 däckat alldeles förtiddigt. vi har bestämt oss för at inte lägga oss fören klockan 22.00, vilket klockan snart är hoppas jag på, är helt död. Har nätan vart uppe i 2 dygn utan sömn, riktig mat och jobbiga flygresor. Sov bara 2 timmar natten till då vi skulle åka med!

jag har ingen adapter vilket suger, hoppas kunna köpa det i dagarna. Vi delar alla 3 på jessicas just nu.. så jag kan inte ladda min dator, för karro och jess ligger och bloggar på deras blogg... Så nu dör min dator när som helst. så det får räcka för idag. Hoppas ni fått en lite blick på hur jobbig vår resa hit var.. men äntligen så är vi här och det känns underbart !! det är ca 13 grader nu på kvällen och ska bli jätte fint i helgen och nästa vecka med!

Imorgon blir det shopping för hela slanten ;)


på flyget.



big XLLL kola ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna din bloggadress här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0